Saturday, May 23, 2009

Wind's Nocturne

Wishing on a dream that seems far off
Hoping it will come today
Into the starlit night
Foolish dreamers turn their gaze
Waiting on a shooting star
But
What if that star is not to come?
Will their dreams fade to nothing?
When the horizons darkens most
We all need to believe there is hope

Is an angel watching closely over me?
Can there be a guiding light I've yet to see
I know my heart should guide me but
There's a hole within my soul

What will fill this emptiness inside of me?
Am I to be satisfied without knowing?
I wish is then for a chance to see
Now all I need
Is my star to come...


--
又到了感傷的低潮期?
今年要拼看看嗎?失敗了怎麼辦?會不會就此失去希望?
我是怕失敗?還是怕就此失去追求的力量?
我沒有能力?缺了勇氣?少了決心?還是我根本什麼也沒有....

第一次玩Lunar時聽到這首歌,真的是哭翻了
那時是感受到旋律裡的憂鬱氣氛,現在再聽,一樣大哭,卻是受到歌詞跟旋律雙重的感動了
Lunar到現在還是我心中認定最棒的RPG
劇情架構小相似的FF8雖然也很棒,但還是超越不了

youtube裡有個貓咪版shii's song
常常讓我眼淚掉到看不清楚歌詞
(字幕應該要上黑底啦....可惡)

No comments: